CZAT
ON-LINE
Obniżka!

Continental Tour 28 all 40mm auto

CO0182001

4019238556926

17.00 zł

20.00 zł

Dodaj do listy życzeń

Oceny i opinie klientów

Podziel się poniżej opinią po zakupach i odbierz do 5% dodatkowego rabatu!

Oceń i napisz opinię

Produkty powiązane

Więcej informacji

Auto wentyl. Obsługuje opony w rozmiarach:

  • 28 x 1 1/4 - 1 3/8 - 1 1/2 - 1,6
  • 28 x 1 3/8 x 1 5/8 - 28 1 5/8 x 1 1/2 - 28 x 1.75 x 2
  • 27 x 1 1/4 Fifty - 1 1/4 - 700 x 38B, 40B, 42B
  • 700 x 32C, 35C, 37C, 40C, 42C, 47C



TYPY WENTYLI:

Wentyl Schrader

  •  (samochodowy, skrót AV także A/V) - Obecnie najczęściej spotykany. Konstrukcja wentyla odpowiada tej z branży samochodowej, więc z powodzeniem możemy korzystać z pompek samochodowych, kompresorów na stacjach benzynowych itd. Aby spuścić powietrze należy nadusić bolec wcisnąć bolec znajdujący się w wentylu.



Wentyl Dunlop

  •  (również określany jako tradycyjny, skrót DV lub D/V) - Wentyl często spotkany w starszych rowerach. Klasyczna konstrukcja, w której aby spuścić powietrze należy wykręcić głowicę wentyla. Natomiast aby dopompować powietrza wystarczy nałożyć główkę pompki. Do pompowania tego typu wentyli możesz szukaj pompek z końcówką typu DV lub może też być pompka do wentyli typu Presta.



Wentyl Presta

  •  (tak zwany włoski, skrót SV, FV lub F/V) - najczęściej spotykany w rowerach crosowych i szosowych, tam gdzie stosuje się węższe obręcze i opony. Jego średnica jest mniejsza niż wentylu typu DV i AV. W tych wentylach aby spuścić powietrze należy odkręcić nakrętkę zaworka na wentylu i wcisnąć ją. Aby uzupełnić w przypadku braku ciśnienia należy również odkręcić nakrętkę i nałożyć pompkę z odpowiednią końcówką. Odkręcając nakrętkę wystarczy obrócić ją o ok. 3 obroty, nie trzeba jej odkręcać do końca gdyż wtedy łatwiej skrzywić wentyli i go uszkodzić.


WYMIANA DĘTKI:

  1. Spuść resztę powietrza i przełóż kciukami jeden bok opony na zewnątrz obręczy. Możesz posłużyć się łyżkami do opon. Podważając jednym końcem łyżki rant opony, zaczep haczyk łyżki o szprychę. Drugą łyżkę zaczep ok. 10 cm dalej.

  1. Przesuwając palcami pod rantem, zsuń go na zewnątrz. Nie ściągaj drugiego rantu, jeśli nie wymieniasz opony.

  1. Odkręć nakrętkę z wentyla i wyjmij dętkę.

  1. Sprawdź dłonią, czy w środku opony tkwi jakiś zadzior. Może to być kawałek drutu lub ostry kamyk. Jeśli tak - usuń go.

  1. Lekko napompuj nową dętkę, włóż wentyl do obręczy, a potem wepchnij całą dętkę do opony.

  1. Załóż rant opony na obręcz zaczynając od zaworu, a następnie wciskaj go symetrycznie na obręcz. Nakręć nakrętkę i napompuj koło. Gotowe. Możesz jechać dalej.

Opinie